AIME SZIVACS
WEBIRODA-RAKTÁR
ÁTADÓ PONT
2040 Budaörs
Szabadság út 72.
(a főúton a
Posta mellett)
Tel: 06-23-950-328
H-P: 9:00 - 15:00
budaors@aime.hu
Csomagküldő Partnerünk:
» Szivacs rendelés
» Hideghab
» Memory hab
» Habszivacs bemutatása
» Érdekességek
» Vásárlói tájékoztató
» Adatvédelmi tájékoztató
» Kapcsolat/térkép
Kedves Vásárlóink!
Átvevőpontunk,webáruházunk 2023.12.22 től 2024.01.02 - ig zárva tart.
Ezen idő alatt az árukiadás és a bejövő megrendelések,e-mailok feldolgozása szünetel.
Megrendelések utolsó beérkezésének határideje 2023.12.12.(kedd)
Ezeknek a megrendeléseknek elkészülése 2023.12.21 (csütörtök)
2023.12.13 tól beérkező megrendelések már csak 2024.januárjára készülnek el.
Kellemes ünnepeket kívánunk! !
SURE (International Space Station: a Unique REserch infrastructure) projekt az EU új tagállamainak tudósai, kis- és középvállalatai számára nyitott lehetőséget, hogy az ISS fedélzetén kutató mukát végezhessenek.
Az Európai Űrügynökség (ESA) 32-ből 10 pályázatot fogadott el. A legjobbnak értékelt ipari pályázatot az Admatis Kft. írta, és még három magyar pályázat kapott zöld utat. Az Eurofoam Hungary Kft. Műszaki hab üzletága segítette a projekt sikeres megvalósítását. A SURE projektet az Európai Közösség finanszírozza a Hatodik Keretprogram (FP6) részeként.
![]() A legmagasabb minőségi követelmények Barják Csilla, QM/ Magyarország, az Aston Martin V8 (balra) és a DB9 (jobbra) között. |
Az Eurofoam Hungary az új négyajtós Aston Martin beszállítója.
A brit Aston Martin exkluzív sportkocsijai legendásak, és nem utolsó sorban számos James Bond film tette őket világhírűvé. Sean Connery már 1964-ben egy Aston Martin DB5-tel közlekedett Őfelsége megbízásából a „Goldfingerben”. Legutóbb pedig Daniel Craig vezetett egy Aston Martin DBS-t „egy csepp vigaszért”
Az Aston Martint idáig kizárólag a vállalat Birmingham közelében, Gaydonban (Egyesült Királyság) található székhelyén gyártották. Legutóbb a DB9 és a V8 modellek készültek itt. Más prémiumkategóriás sportautó gyártókhoz (Maserati, Porsche) hasonlóan a modellválaszték most egy négyajtóssal, az Aston Martin Rapide-dal bővült. Kapacitási okokból úgy döntöttek, hogy ennek gyártását Ausztriába, a grazi Magna Steyrhez telepítik.
Az Aston Martin autói „jó öreg” kézi munkával készülnek. Az ülések varrásától és behúzásától az utastér borításán át a kalaptartóig minden „házi” készítésű. És nem lenne valódi Aston Martin, ha nem tartanák meg a Rapide gyártásszerkezetében ezt a nagy gyártási mélységet Ausztriában is.
Ennek megfelelően itt is lapos a beszállítói struktúra, azaz az anyagok és komponensek beszerzése túlnyomórészt közvetlenül, a szerelési egység vagy modulbeszállítók (pl. ülésgyártók) megkerülésével történik. Mivel a Recticel (UK) szállított már a Gaydonban folyó gyártáshoz, 2008 elejétől volt már kapcsolat a magyarországi Eurofoammal, mint lehetséges lokális beszállítóval.
Az ezután következő fejlesztési munka nagyon költséges volt. Különlegessége a projektnek, hogy alig használnak hozzá habszivacsot. Ezért a legkülönfélébb idegen anyagok fejlesztésével és feldolgozásával kellett foglalkozni. Meg kellett tanulni a belső kialakításhoz használt Alcantara (mikroszálas anyag) stancolásának sajátosságait, ki kellett fejleszteni egy többkomponensű vatta-gyapjú összetételt az utastér akusztikai szigeteléséhez, és üreges szöveteket (az ülésekhez használt speciális háromdimenziós textilek) kellett folyamatstabil módon kasírozni. Nem utolsó sorban autóipari direkt beszállítás esetén a minőségirányítási (QM) rendszerben a folyamatokkal és dokumentációval szemben igen magasak, úgynevezett Tier1 szintűek a követelmények.
A fejlesztési feladatot megosztották Németország és Magyarország között. Munka minden mennyiségben Kertész Gábor (értékesítés) és Barják Csilla (QM) részére Sajóbábonyban, valamint Johannes Münch (gyártás) és Gerd Simmerkus (QM) részére Troisdorfban. Mivel magánál az Aston Martinnál is további fejlesztés zajlott, a követelmények az utolsó pillanatig változtak. A két telephely közötti kiváló együttműködésnek köszönhetően azonban a fejlesztési és előszéria fázisban sikerült megbirkózni valamennyi problémával és szűk keresztmetszettel.
És Troisdorfban kasírozzák a 2010. februártól folyó szériagyártáshoz a Sajóbábonyban kidolgozott anyagkomplexumokat is. Majd két év előkészület és fejlesztési munka után az Eurofoam ezzel - egy további James Bond klasszikustól kölcsönözve - „licence to sell”** („engedély a forgalmazásra”) birtokosa lett, azaz forgalmazási engedélyt szerzett.